دسته بندی
آخرین مطالب
تلاقی متاورس با لجستیک و زنجیره تامین: یک پیوند مبارک!
۶ ماه پیش بود که مارک زاکربرگ ناگهان اعلام کرد نام کمپانی فیسبوک به متا تغییر کرده است. از پی این خبر جنجال بزرگی به پا شد و موج اصلی این جریان، ارتباط این نام جدید با مفهوم متاورس بود. ناگهان زمزمه یک سوال در تمام دهانها پیچید: «متاورس چیست؟»
پیش از تغییر نام فیسبوک به متا، تعداد کسانی که درباره متاورس اطلاعات داشتند بسیار کم بود و عمدتا به دانشمندان مشغول به کار در حوزه تکنولوژیهای نوظهور و البته خبرنگاران و فعالان این حوزه محدود میشد. حالا اما ۶ ماهی میشود که نام متاورس بر سر زبانها افتاده و همه اعتراف میکنند تاریخ در شرف تجربه نقطه عطفی جدید است. تکنولوژی متاورس در آیندهای نهچندان دور زندگی نسل بشر را دگرگون خواهد کرد و این از کسی پوشیده نیست.
حالا که خبر این تغییر جدید در جهان پیچیده، آنها که باهوش و پیشرو هستند در این تکنولوژی عمیق میشوند، لایههای آن را واکاوی میکنند و برای پیشبینی اثری که متاورس بر بخشهای مختلف کسبوکار آنها میگذارد تلاش میکنند. ما هم در این مطلب با تحلیل و بررسی اطلاعاتی موجود، تلاش کردیم اثر متاورس بر لجستیک و زنجیره تامین را پیشبینی کنیم.
همراهی با این تحلیل یک پیشنیاز دارد و آن شناخت مفهوم متاورس است. اگر قبلا اینجا و آنجا کمی درباره متاورس خواندهاید و شنیدهاید؛ اما اطلاعات دقیقی ندارید، یا اگر هیچ از آن نمیدانید، چند پاراگراف بعدی مخصوص شماست. اگر هم مطالعهای دقیق در این زمینه داشتهاید و به خوبی با این زمینه آشنایی دارید، لطفا به اندازه چند پاراگراف با ما همراه شوید تعریف متاورس را یک بار دیگر از زبان ما بخوانید، تا مطمئن شویم به زبانی مشترک برای بحث رسیدهایم.
الوکیهان؛ راهکار مقرونبهصرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسولههای شما
راهکار مقرونبهصرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسولههای شما: سرویس تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)
به دست آوردن مشتری یک کار دشوار و حفظ او حتی سختتر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایدههای جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی برای موفقیت تجارت الکترونیک حیاتی است و در نبردِ جلب و حفظ مشتری، حمل و نقل سریع و قابل اعتماد یک گزینه بسیار فریبنده است. تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد، دو گزینه محبوب برای ارسال سفارشهای مشتریان در حال حاضر هست
%۱۸ مصرفکنندگان، استفاده از فروشگاههای آنلاین را بر اساس گزینههای تحویل سریع مانند تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد انتخاب میکنند و با توجه به این موضوع، بیش از ۵۰% کسبوکارها در حال برنامهریزی برای ارائه این خدمات در چند سال آینده هستند.
بنابراین، اگر میخواهید تکهای از کیک بزرگ خردهفروشی آنلاین، سهم کسبوکار شما باشد؛ باید برای ارائه گزینههای مختلف تحویل و به ویژه تحویل سریع، برنامهریزی و اقدام کنید!
تفاوتهای اصلی بین خدمات پیک و خدمات پستی
خدمات پیک یک سرویس ممتاز و فراگیر است که محمولهها را در کوتاهترین زمان ممکن جمعآوری و تحویل میدهد در حالی که خدمات پستی معمولاً برای حمل و نقل نامهها و بستههایی استفاده میشود که ممکن است مدتی طول بکشد تا به مقصد نهایی برسد.
در این بخش، سایر تفاوتهای خدمات پیک را با خدمات پستی مقایسه خواهیم کرد:
سرعت و کارایی
ما به هیچ وجه نمیگوییم که خدمات پستی ناکارآمد هستند. وقتی سرعت پردازش و حجم بستهها و نامههایی که آنها حمل را در نظر میگیریم، همیشه گزینه خوبی است. با این حال، کارکرد بزرگ خدمات پیک، سرعت و کارایی در تحویل مرسولهها است.
بنابراین، اگر در کسبوکار شما زمان عامل مهمی است، خدمات پیک میتواند گزینه موثرتری باشد. مثلا در خدمات پستی تحویل را تا تاریخ خاصی تخمین میزنند تا زما یا ساعت مشخصی؛ ولی خدمات پیک میتوانند یک بازه زمانی تخمینی دقیق، ارائه دهند.